دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت و دوربين هاي مداربسته
 
نويسندگان
جستجو
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 1219

 

تجربه كاربر يا طراحي UX مشخصه طراحي محصول است، چه طراحي سايت باشد، چه برنامه تلفن همراه يا چيز ديگري كه مي تواند در دسترس كاربر قرار بگيرد. در حالي كه بايد واضح باشد كه UX براي طراحي محصول ضروري است اما برخي از طراحان UX تصورات غلط زيادي درباره آن دارند.

اما واقعيت اين است كه اگر طراحي UX شما با مخاطب مورد نظر خود همگام شود، محصول شما رونق گرفته و رشد مي كند اگر اينطور نيست، بايد بيشتر تلاش كنيد.

معرفي 5 نكته برتر و اساسي براي طراحي UX

اين راهنما اصول اوليه دستيابي به فرآيند طراحي UX را در يك سطح مفهومي را پوشش مي دهد و اين نكات به شما كمك مي كند تا دريابيد كه چگونه يك طراح UX حرفه اي تر شويد.

  1. به هنگام طراحي UX، چرخ را دوباره اختراع نكنيد

طراحي UX همه چيز مربوط به تعامل كاربر است. به همين ترتيب، تعامل كاربر يكي از مهم ترين عناصر در توسعه برنامه است.

اما طراحاني كه دست به طراحي UX مي زنند، اغلب قرباني ذهنيت اختراع مجدد چرخ يا تلاش براي رفع آنچه به وجود آمده نيستند.

يك دليل وجود دارد كه اكثر وب سايت ها و برنامه هاي تلفن همراه به شكلي كه ساخته مي شوند ساختار دارند و اتفاقا كار هم مي كنند، چرا؟ زيرا كاربران به آن عادت كرده اند و اينجا است كه كسي كه كار طراحي UX انجام مي دهد، بايد دست به كار شود و تغييراتي را در اين روند به وجود بياورد.

اين روانشناسي عادت هميشگي است و كاربران هميشه تغيير را دوست ندارند و آنها به شيوه معمول ارائه عادت دارند و دوست ندارند با همه چيز متفاوت برخورد كنند.

معمولا، اين تمايل به نوآوري چرخ باعث ظهور غيرقابل توصيف غيرمستقيم، طرح هاي رنگي عجيب، قرار دادن فونت ها در مكان هاي اشتباه و الگوهاي ناوبري گيج كننده مي شود.

هدف اين است كه يك محصول را از بقيه متمايز كنيم و با اين حال، اين رويكرد تعامل را درگير مي كند و به جاي تمايز، كساني را كه مي خواستيد جذب و درگير شوند، مي ترساند و كسي كه كار طراحي UX انجام مي دهد بايد به خوبي از پس اين مشكلات بر بيايد..

به همين دليل بهتر است از طرح هاي آزمايش شده در سراسر يك محصول با ترفندهاي جزئي استفاده كنيد تا اهداف خاص خود را متناسب كنيد.

اين رويكرد بلافاصله باعث مي شود تا كاربران با سيستم عامل شما آشنا شوند و به آن ها اجازه دهد بدون اينكه از چيدمان هاي ناآشنا اذيت شوند، از آن استفاده كنند.

به عنوان مثال، هيچ دليلي براي جابجايي نوار پيمايش از بالاي صفحه به پايين يا تغيير نحوه پيشبرد كاربران در يك برنامه تلفن همراه وجود ندارد.

 

شركت طراحي سايت       ساخت سايت     

  1. آن را ساده نگه داريد و از طراحي ريسپانسيو استفاده كنيد

مشكل بزرگ ديگري كه اغلب در فرآيند طراحي UX اتفاق مي افتد زماني است كه همه چيز به خاطر سود خودشان خيلي پيچيده مي شود.

الگوهاي آشنا براي كاربر در آنجا وجود دارد اما اين الگوهاي خيلي زياد هستند و به همين دليل، طراحي  UXبه خوبي كار نمي كند.

هنگامي كه كاربر به صفحه اي مي رسد كه به معناي واقعي كلمه داراي عناصر مختلف است و تايپوگرافي را در آن مشاهده نمي كند و عناصر موردنياز آن نمي بيند، نتيجه نهايي اين است كه كاربر در جاهاي ديگر و سمت رقيبان شما حركت مي كند و اين بر خلاف آنچه مي خواهيد است.

به همين دليل، بهتر است همه چيز را كاربر پسند نگه داريم. هدف شما اين است كه توجه كاربر را به گرفتن آنچه در وب سايت شما نياز دارد، نگه داريد. آن ها را از هدف خود منحرف نكنيد و مطمئنا باشيد كه به هدف خود خواهيد رسيد.

هر صفحه يك هدف قطعي دارد، به عنوان مثال، صفحه پرداخت فقط مواردي را دارد كه براي فرايند پرداخت نياز است.

صفحه تماس فقط حاوي اطلاعات تماس و / يا فرم است و نكاتي درباره عادت هاي نظافت شخصي نيست.

هدف از هر صفحه و هر مولفه موجود در آن فورا توسط كاربر قابل فهم و بدون توضيح است.

هر گونه اطلاعات اضافي اما غير ضروري به پايين صفحه مي رود، به عنوان مثال، ليست اضافي در انتهاي پست با محتواي “شما نيز ممكن است دوست داشته باشيد” داشته باشيد.

  طراحي سايت شركتي

  1. نيازها و خواسته هاي مخاطبان مورد نظر خود را درك كنيد

درك نيازها و خواسته هاي مخاطبان هدف شما ممكن است به عنوان يك نكته آشكار طراحي UX به نظر برسد، اما بايد حتما آن ها را ديد.

دقيقا مانند هر جاي ديگري، طراحان نمي توانند طرح صحيح طراحي UX را بدون درك نيازها و خواسته هاي مخاطبان هدف تشخيص دهند و بايد كسي كه طراحي UX انجام مي دهد، انتظار مشتريان را بداند.

چرا اين يك مشكل است؟ به دليل اين فرض نادرست كه اگر شما در بخش بازار فعاليت مي كنيد، بدون مطالعه آن مي فهميد كه مخاطب چه چيزي مي خواهد و به چه چيزي احتياج دارد. در حالي كه ممكن است برخي از شهود شما با اين مسئله به طور كلي مشكل داشته باشد.

با استفاده از اين دو مرحله، اين اطلاعات حياتي از تجربه كاربري را درست در طي مراحل طراحي بدست آوريد:

  • نظرات خود را از طريق نظرسنجي از كاربران خود جمع كنيد
  • نحوه استفاده كاربران از محصول شما يا محصولات مشابه را بصورت حضوري يا از راه دور مشاهده كنيد

در اينجا نوع سوالاتي وجود دارد كه ممكن است اين اطلاعات براي شما جواب دهد:

  • كاربران شما، از نظر جمعيتي، چه كساني هستند؟ (به عنوان مثال: آقايان، زنان، افراد باهوش فناوري، مبتديان فناوري، بزرگسالان جوان و غيره)
  • نيازهاي كاربران شما چيست؟ چگونه مي توانيد براي نيازهاي آنها راه حلي ارائه دهيد؟
  • چگونه رابطه بين نيازهاي آن ها و گزاره ارزش شما در طراحي رابط آشكار مي شود؟

پاسخ به اين سوالات پايه و اساس يك ايده طراحي معتبر UX را تشكيل مي دهد.

طراحي سايت تهران

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۷:۰۹ ] [ ahmad ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blograz :.

درباره وبلاگ

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت و دوربين هاي مداربسته / دوربين مداربسته هايك ويژن / دوربين مداربسته تي وي تي
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب